Monday, August 6, 2018

WRAP-UP: "July - She will fly"


U julu se malo toga desilo, ali sam zato pročitao devet knjiga.Otkrio sam neke kul nove pisce i nastavio sa čitanjem Margaret Atvud i Erlenda Lua.

"The Year of the Flood" - Margaret Atwood 3.0/5

Prva knjiga koju sa pročitao u julu je "The Year of the Flood", drugi deo trilogije LudAdam od Margaret Atvud. Prvi deo mi se mnogo više dopao jer je priča iz oba ugla bila zanimljiva. Lepo je bila napisana priča i pre apokalipse i posle nje. Čak smo dobili i dobar klifhenger. Drugi deo prati druge likove, a njihove priče mi nisu bile toliko zanimljive, te mi nisu baš legle. A klihenger iz prve knjige se tek isplatio u poslednjih tridesetak stranica druge knjige. Nadam se da će treći deo biti bolji.
Definitivno knjiga u kojoj sam najmanje uživao ovog meseca.

"Doba heroja" - Zoran Paunović 4.8/5

Ovo je zapravo zbirka Paunovićevih eseja o poznatim muzičarima. Odabrani muzičari su uglavnom oni koje i sâm slušam i cenim. Sviđa mi se izbor, jedino je šteta što nema više muzičarki (osim Džoan Baez). Iako su pomenute, voleo bih da su imale svoja poglavlja i recimo Peti Smit ili Dženis Džoplin, koje su definitivno bile velike ličnosti krajem šezdesetih.
U svakom slučaju, "Doba heroja" zanimljiva knjiga koja se može čitati više puta. Jedva čekam da upišem Anglistiku pa da mi Paunović bude profesor jer sam siguran da su mu predavanja vrlo zanimljiva.

"Norse Mythology" - Neil Gaiman 5/5

Nil Gejman će uvek imati posebno mesto u mom srcu. Obožavam njegove knjige fantazije. Ovoga puta posvetio se ponovnom pričanju starih priča iz Nordijske mitologije. Vidi se da mnogo voli te priče i u "Američkim bogovima", a ta ljubav ovde posebno dolazi do izražaja. Svideli su mi se i njegovi kratki komentari i opaske u pojedinim pričama. Već godinama me je zanimala Nordijska mitologija i čitao sam nešto o tome i ranije, ali lepo je imati sve na jednom mestu.




"Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe" - Benjamin Alire Sáenz 5/5

Ovom knjigom sam apsolutno oduševljen. Definitivno mi je jedna od top 5 knjiga koje sam pričitao ove godine, a omiljena ovog meseca. Dva glavna lika nemaju veze sa filozofijom ili književnošću iako bi naslov to mogao da sugeriše. Njhovi roditelji su bilo malo više kreativni prilikom davanja imena.
Aristotel i Dante su dva Meksikanca tinejdžera. Svidelo mi se njihovo upoznavanje, razvijanje prijateljstva, požrtvovanost Aristotela, stvaranje neraskidive prijateljske veze, a zapravo, paralelno sa njom i razvitak prave ljubavi između njih.
U samom središtu romana nalazi se pitanje identiteta. U množini. Najviše pažnje je posvećeno etničkom identitetu i tome šta znači biti Meksikanac u SAD-u. Koja je naša uloga kao sina, roditelja i prijatelja? Aristotel i Dante to polako otkrivaju na vrlo zanimljiv način usput dobijajući odgovor na pitanje ko smo mi i šta (i koga) zapravo želimo u životu?

"Brave New World" - Aldous Huxley  3.8/5

Već godinama pokušavam da se nateram da pročitam ovu knjigu i konačno sam uspeo. Moram priznati da mi se nije svidela onoliko koliko sam pčekivao. Nemoguće je ne porediti je sa Orvelovom "1984", još jednim distopijskom romanu. "Brave New World" na neki način i nije distopijski roman. Barem ne eksplicitno. Bolje bih ga mogao opisati kao distopijski roman zapakovan u utopijsko ruho. U "1984", koja mi se jako svidela kao roman, nijednu stvar nisam želeo da se desi. Sve me je prestravilo. Ovde je sve tako zapakovano da te zapravo neće sve prestraviti; neke stvari poput mogućnosti da budemo stalno srećni me je malo i privukla.


"Room" - Emma Donoghue  4.8/5

Pre nekoliko godina sam gledao istoimeni film i oduševio sam se glumom Bri Larson i malog Džejkoba Trebleja (o čemu sam pisao u recenziji) Većinu stvari kojih sam tada rekao o filmu može se primeniti i na knjigu. Priča mi je jako strašna, i sam sam se osećao zatvorenim dok sam je čitao. Ono što malo više odvaja knjigu od filma je to što je knjiga pisana iz Džekovog ugla. U filmu smo dobili nekoliko Džekovih naracija, ali u knjizi je to na mnogo više nivou i, samim time, još strašnije. Teško je pratiti kako se urušava Džekov svet koji, iako mali, na neki način je bio takav da bi ga zaštitio.


"Useless Magic" - Florence Welch 5/5

Već godinama pratim i volim da slušam Florence Welch. Sećam se kada sam početkom 2010. godine čuo Cosmic Love u epizodi "Vampirskih dnevnika" i odmah se zaljubio u njenu muziku. Svaki album ima neku posebnu notu koja me po potrebi rasplače i po drugoj potrebi uteši ili oraspoloži. Ovo je zbirka njenih pesama, skoro svih za prva četiri albuma složenih hronološki sa ponekim neobjavljenim stihovima između. Kao što Florence kaže u uvodu: I don’t know what makes a song a song and a poem a poem: they have started to bleed into each other at this stage".

"The Blind Assassin" - Margaret Atwood 3.8/5

Još jedna knjiga od Margaret Atwood ovog meseca (peta ukupno), ovoga puta roman koji je nagrađen Bukerovom nagradom. Kao i u svakom njenom romanu, priča je podeljena u dva dela. U ovom slučaju, prvi deo je dugačka istorija porodice od početka do samog kraja 20. veka. Nešto uži deo je roman unutar romana "Slepi ubica" kojim baš nisam nešto oduševljen i činio mi se nepotrebnim, iako zapravo povezuje sve u jednu celinu.

"Fvonk" - Erlend Lu  3.9/5

Sa Luom sam se susreo pre svega tri meseca i svideo mi se njjegov stil pisanja i njegove jednostavne rečenice koje zapravo mnogo toga govore. Premisa ovog romana je vrlo zanimljiva: kod običnog čoveka se useljava ni manje ni više nego premijer Norveške, što je izazvalo gomilu zabavnih, ali i vrlo ozbiljnih razgovora između "malog čoveka" i vlasti. Iznenadilo mi je što su spomenuli Srbiju, tačnije kako su srpske psovke kreativne i uvek moraju ići u nizu.


To je to. Čak devet knjiga ovog meseca. Već znam da će avgust biti mnogo slabiji.

FOTO: Paste magazine


0 comments:

Post a Comment

 

All By Myshelf Template by Ipietoon Cute Blog Design